“Knallen voor de salarisronde: daar krijg ik energie van” 

“Knallen voor de salarisronde: daar krijg ik energie van”

Corienke maakte bijna 7 jaar geleden de overstap naar Salure en groeide door naar senior salarisadministrateur. Waar ze blij van wordt? Knallen voor de salarisronde en de afwisseling tussen CAO’s, klanten en projecten. 

7 vragen aan Corienke

 

1. Hoe ben je hier terecht gekomen?

 

Hiervoor deed ik vergelijkbaar werk bij een detacheringsbureau. Dat hield in dat ik veel door het land moest reizen, wat niet altijd praktisch was. Maar ik wilde niet bij een bedrijf aan de slag waar je maar met één CAO werkt. Dat leek me niet uitdagend genoeg. Ik vind het juist leuk om met verschillende soorten CAO’s te werken.  

Hoewel ik niet op zoek was, zag ik dus wel de voordelen toen ik werd benaderd door Salure. Salure biedt een goede combinatie: je hebt wel de afwisseling tussen CAO’s en klanten, maar niet het reizen door het hele land. Na een paar positieve gesprekken besloot ik dus de stap te maken. 

2. Kun je jouw groeipad hier omschrijven? 

 

Ik had inmiddels al een paar jaren ervaring met AFAS, mijn PDL op zak en VPS afgerond, dus ik ben als medior salarisadministrateur binnengekomen. Ik had nog niet zo veel ervaring met het accorderen; het definitief maken van een salarisrun. Daar heb ik in het begin veel tijd in geïnvesteerd en daar was ook ruimte voor. Naderhand kreeg ik wat kleinere klanten toegewezen en na verloop van tijd kwamen daar steeds meer bij.  

Het doorgroeien naar senior ging dan ook eigenlijk heel geleidelijk. Je krijgt steeds meer grote klanten en als je laat zien dat als je meer aankan, dan wordt je dat ook gegund. Sinds dit jaar ben ik bijvoorbeeld betrokken bij het laten landen van nieuwe klanten. Dat is echt een leuke uitdaging. Ook heb ik inmiddels veel kennis opgebouwd en kan ik de andere collega’s begeleiden. Dat zijn op dit moment mijn doelstellingen: de kwaliteit van het werk van collega’s verhogen en nieuwe klanten laten landen. 

3. Wat is het leukste aan werken bij Salure? 

 

Ik vind het leuk dat je met deadlines werkt. Je moet voor de salarisronde even knallen. Daar krijg ik energie van. Dan is het ook prima dat de anderhalve week erna de druk er weer vanaf gaat. Dan heb je weer tijd voor andere zaken. Dat is ook fijn bij Salure: je bent niet alleen maar met controles bezig. Je hebt ook de ruimte om mee te doen in werkgroepen en andere projecten op te pakken. Dus je hebt een heel gevarieerd pakket aan werkzaamheden in de loop van de maand.  

Daarnaast zijn de flexibele tijden bij Salure ook aantrekkelijk. Het maakt niet uit of je nu om 8:00 of 9:00 begint. Als je een keer ’s middags vrij neemt en liever ’s avonds werkt, kan dat ook. Dat wordt niet geadviseerd, maar er is veel mogelijk. 

4. Hoe ziet een dag op de salarisadministratie eruit?

 

We beginnen altijd met een stand-up om te kijken waar iedereen mee bezig is. Zeker nu iedereen thuiswerkt, is dit handig. Met zo’n start neem je de planning door en kijk je of je dat gaat halen. Zo wordt het hulp inroepen van een collega ook een stuk makkelijker.  

Daarnaast staat tweeënhalve week per maand in het teken van de controles aan de hand van onze checklists. In het dal, de anderhalve week daarna, zijn de dagen heel afwisselend. Dan zoek je bepaalde dingen uit voor klanten of heb je verschillende overleggen met collega’s. Zo hebben we bijvoorbeeld een werkgroep die er over nadenkt hoe de salarisadministratie in de toekomst eruit moet zien. Dat is echt een “dalproject,” zoals we dat noemen.  

Het ene dal kan dus gevuld zijn met het begeleiden van nieuwe medewerkers en het andere dal neem je je vrije dagen op. Het is elke maand weer verschillend. 

5. Wat is typisch Salure?  

 

De barbecue op het dakterras, die gebruiken we ook vaak. Dat vind ik een goed idee en ook wel “typisch Salure.” 

Verder zijn de uitjes ook altijd leuk. Een leuke anekdote is van 4 jaar geleden, toen we als teamuitje gingen varen op de Maas in Rotterdam. We moesten toen bepaalde opdrachten doen op het water. Uiteindelijk liep de sloep van Paul, de eigenaar van Salure, vast op een krib. Hij was overigens ook de enige met een vaarbewijs. Uiteindelijk moest de brandweer helpen om de collega’s uit de boot te halen. Dat heeft toen zelfs de krant gehaald. Dat was wel een bijzondere gebeurtenis. 

6. Wat kan er beter? 

 

Als er een nieuwe medewerker start, zijn er soms problemen met de techniek. Bepaalde dingen zijn dan niet goed aangevraagd of aangemaakt. Dat kan wat mij betreft nog iets professioneler. 

7. Welk advies zou jij een sollicitant geven? 

 

Als salarisadministrateur moet je van cijfers houden. Je moet verbanden kunnen zien, maar het ook leuk vinden om uit te zoeken hoe een bepaalde regeling in elkaar zit. Dat zijn denk ik de belangrijkste dingen om een goede start te maken als junior.  

Daarnaast krijg je als medior of senior meerdere klanten waar je verantwoordelijk voor bent. Dan moet je het fijn vinden om te schakelen tussen klanten. Het kan zijn dat je door een klant gebeld wordt, terwijl je bezig bent met een andere. Je moet dan scherp zijn. Plannen en prioriteiten stellen is ook belangrijk. Als je dat allemaal kan, kun je het ver schoppen. 

 

 

                      Copyright © 2019 | Salure B.V.       Samen slim vooruit