“Ik ben nog lang niet klaar met leren en groeien.” 

“Ik ben nog lang niet klaar met leren en groeien.” 

Lourens woont in Gouda en begon in 2017 als stagiair bij Salure. Nu is hij fulltime aan de slag als salarisadministrateur - en nog lang niet uitgeleerd.

 

7 vragen aan Lourens

 

1. Hoe ben je hier terecht gekomen?

 

Drie jaar geleden was ik op zoek naar een meewerkstage voor mijn opleiding Bedrijfseconomie aan de Hogeschool Utrecht. Een teamgenoot van voetbal deed toevallig dezelfde opleiding en had stage gelopen bij Salure. Hij raadde me aan om hier eens te kijken. Ik ben langs gegaan en dat beviel me wel. Je kunt hier veel leren, er is een goede sfeer en de werkzaamheden zijn leuk. Daarnaast krijg je ook een goede stagevergoeding. Toen ben ik hier begonnen met mijn meewerkstage in de salarisadministratie.

Na afloop van mijn meewerkstage werd ik gevraagd om naast mijn studie bij Salure te blijven werken, dit deed ik met veel plezier als bijbaan naast mijn studie. Door de goede ervaringen met Salure koos ik er in het 4e jaar van mijn studie voor om hier ook af te studeren. Aan het einde van mijn afstudeerstage werd ik gevraagd om te blijven. Daar hoefde ik niet lang over na te denken.

2. Kun je jouw groeipad hier beschrijven?

 

Toen ik hier begon wist ik wel iets van salarissen af: namelijk dat je het op een rekening gestort kon worden. Maar sindsdien heb ik veel geleerd en veel stappen gezet. Vooral nu ik vast in dienst ben, leer ik écht het hele proces kennen. Zo heb ik inmiddels een aantal eigen klanten en help ik mee bij een paar klanten van collega’s.

Uiteindelijk wil ik steeds meer bijdragen aan het optimaliseren van onze salarisadministratie en meer toegevoegde waarde leveren aan onze klanten. Door niet alleen te signaleren wanneer iets fout gaat, maar ook advies te geven om het op te lossen en het voor de toekomst al te verhelpen. Het lijkt me mooi om een meer adviserende rol te spelen. Ik ben dus nog lang niet klaar met leren en groeien.

3. Wat is het leukste aan werken bij Salure?

 

Eigenlijk zijn dat meerdere punten. Ten eerste heb ik hele fijne en gezellige collega’s waar ik het goed mee kan vinden. Je kunt makkelijk schakelen en hebt veel lol met elkaar, dat maakt het werk leuk.

Daarnaast vind ik de werkzaamheden interessant. Soms moet je bijvoorbeeld uitzoeken waarom ergens een verschil tussen zit, of uitzoeken hoe je een proces voor een klant kan verbeteren. Er is altijd wel een uitdaging om iets efficiënter of beter te doen.

Ook zijn de korte lijnen erg fijn. Als ik een vraag heb, kan ik altijd wel bij iemand aankloppen. Ik voel echt dat ik onderdeel van het bedrijf ben. Er wordt goed geluisterd naar ideeën of als je denkt dat iets beter kan.

4. Hoe ziet een dag op de salarisadministratie eruit?

 

Dat wisselt erg. Je komt binnen, maakt even een praatje met collega’s met een kop koffie. Vervolgens nemen we de planning voor die dag door, en dan gaan we aan de slag. Op een drukke dag voer je vaak controles uit voor de klant. Je controleert dan de regelingen en of de betalingen kloppen zodat de klant uiteindelijk kan verlonen. In de rustige periode, na de salarisronde, kijken we wat we alvast kunnen voorbereiden, wat we kunnen optimaliseren, of pakken we nieuwe projecten op.

Je schakelt daarbij veel met collega’s. Bij complexe vraagstukken vraag ik of collega’s even mee willen kijken of ik help anderen door bestanden klaar te zetten of met bepaalde controles te starten. Je krijgt tussendoor ook vragen van klanten die bijvoorbeeld een bepaald premieoverzicht nodig hebben of willen dat jij wat voor ze uitzoekt. Het is een mix tussen je eigen klanten beheren en meehelpen bij klanten van andere collega’s.

5. Wat is typisch Salure?

 

Dat zijn verschillende dingen. Ik denk dat we bij Salure met z’n allen ernaar streven onze klanten te helpen en dit op innovatieve manieren te doen. We proberen altijd te kijken of processen beter of efficiënter kunnen. Ik denk dat we ons daarin onderscheiden.

Verder denk ik ook aan de personeelsuitjes. We gaan altijd iets leuks doen en je spreekt dan ook mensen die je op kantoor minder vaak ziet. Ook al ken je niet iedereen even goed, is er altijd een gezellige sfeer en je maakt altijd weer gekke dingen mee. Zo hebben we een keer eendjes (Citroën 2CV’s) gehuurd en moesten we aan de hand van een speurtocht op zoek naar een bepaald punt. Je hebt dan veel lol: het is een beetje onwennig in zulke auto’s. Daarnaast is communicatie ook een ding. Je zag sommige auto’s compleet de verkeerde kant oprijden. Afsluitend gaan we gezellig met elkaar borrelen en eten. Ook de leuke uitjes vind ik typisch Salure.

 

6. Wat kan er beter?

 

Ik denk dat je bij iedere baan wel dingen hebt die je minder leuk vindt. Het is misschien een beetje gek om te zeggen als salarisadministrateur, maar de eigen administratie vind ik minder leuk om te doen. Daarmee bedoel ik bijvoorbeeld het invullen van planningen en de urenverantwoording. Ik ben veel liever met klanten bezig. Wel is het zo dat als iets je niet bevalt, je dat kunt aangeven. Dan probeert Salure daarin mee te denken.

7. Wat zou jij een sollicitant willen meegeven?

 

Lees je in zodat je een goed beeld hebt van het type bedrijf dat Salure is. Wees vooral jezelf bij de sollicitatie. We hebben hier veel verschillende mensen lopen en juist doordat verschillende mensen ergens anders tegen aan kijken, leren we van elkaar. Je wordt hier geaccepteerd zoals je bent en we weten wat we aan elkaar hebben. Gezamenlijk proberen we zaken te verbeteren om het nog beter te doen met onze dienstverlening. Vandaar ook onze slogan: ‘Samen slim vooruit.’

Daarnaast is het belangrijk om goed aan te geven wat je doelen zijn. Dan kunnen we zien of er een match is tussen jou en Salure. Als je aangeeft stappen te willen zetten en je wilt je ontwikkelen, dan wil Salure je hierbij graag helpen.

 

 

                      Copyright © 2019 | Salure B.V.       Samen slim vooruit